fredag 4 juni 2010

Elias Fotboll

Nu har jag mött på den svåraste tårta jag någonsin gjort. Tänkte att en boll kan väl inte vara så svår att göra. Var den inte heller. Fram tills jag skulle lappa den med sexkanter. Hur kunde jag vara så dum och tro att det skulle fungera utan att vara matematiker????
Sen gjorde jag det dummaste att börja nerifrån. Skulle ha börjat uppifrån mitten och gått ner. Nåja.. man lär sålänge man lever heter det juh ;)

Jag hoppas iafl att den är god.

Innehållet i tårtan är:

rulltårtsbotten med hemmlagad jordgubbssylt
vaniljkräm
jordgubbsgrädde
spacklad med marängsmör
täckt med sexkantiga bitar av MMF


Så här började jag. Två rulltårtor med jordgubbssylt, skurna i bitar, klädde bunken med plast och sen la jag rulltårtorna runt väggarna. Sen bara att fylla med krämer och dylikt plus ett lager rulltårta mellan krämerna. Jag tog ingen sylt utan bara rulltårta :)

Hoppas den är god iafl :)

6 kommentarer:

  1. Oj, förstår att det där måste ha varit en utmaning!! Men sträck på dig, du fick ju ihop den till slut =) Och säkert har du lärt dig väldigt mycket på vägen också ;-) Hoppas du får en härlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga härliga Hanna... du anar inte hur dina ord värmer :)... TACK!...

    ja du.. visst har jag lärt mig en massa längs vägen ;) vet iofs hu rjag ska göra nästa gång jag gör en fotboll iafl ;)

    Tack... tack för dina ord!

    Stor kram!

    Stina

    SvaraRadera
  3. häftigt!! fotboll tårtan vilken kul ide'
    man måste va svårt säkert, jag aldrigt gjorde förut men du är jätte duktigt min vän
    jätte kram/Sana

    SvaraRadera
  4. Tack tjejer! ja det var en klurig en det där ;)

    SvaraRadera
  5. Vad kul, vilket sammanträffande...!

    Vi gjorde båda en fotbollstårta samma dag, så knäppt men kul! Hihi!
    KRAMAR TILL DIG!!

    SvaraRadera