söndag 29 juli 2012

Kladdkaka med Passion-Persika mousse



Ja som ni vet så är jag ju redan helt såld på Strössel & Annat´s mousser :) Denna gången testade jag deras passion-Persika moussen. Och jag kan säga att den blev sååååååå god tillsammans med kladdkakan i bottnen :) Frisk och härlig smak. Jag hade ingen turkisk yoghurt däremot hade jag kesella hemma och det blir minst lika gott med kesellan i :)




Var ute innan i dag och slogs med fåglarna som höll på att äta upp de ynkliga små vinbären och de amerikanska blåbären som vi nu fått i år. Buskarna är ju nyplanterade sen i höstas så det kom ju inte så mycket i år. Men de fick dekorera kakan tillsammans med en nektarin :)
Tänk att så enkelt kan bli så lyxigt och gott :)



Kolla vilken bit... alltså den är sååå god. Har nu gjort slut på alla mousserna så nu får jag allt beställa fler. Och de som tänker "nej men fy... pulver mousser är vidriga och äckliga" jojo den inställningen har jag åxå. Hemlagat är godast liksom, men jag kan berätta att jag är ju den där som INTE gillar färdiga eller halv färdiga produkter. Men dessa är jag HELT såld på... dessutom är det så vidrigt lätt att göra dem och det går så otroligt snabbt, annars kan det ju ta sin lilla stund innan man knåpat ihop en mousse och köket är upp å nervänt ;)

Så gör så här: Baka en klassisk kladdkaka, låt svalna och ställ i kylskåpet tills den blir riktigt kall.
 Köp en mousse ni är sugen på ( ja eller gör en egen)
Lossa den avtagbara kanten så att kladdkakan släpper kanterna. Smörj insidan av kanten med lite smör och lägg runt smörpapper eller bakplåtspapper som det åxå så fint kallas :P
Tryck ihop formen igen och gör moussen. Häll sedan ner moussen i formen ovanpå kladdkakan och ställ in dem någon timme i kylskåp tills den blivit stel. Dekorera, ät och njut :)
Det är enkelt och går snabbt. Den längsta tiden är när moussen stelnar.... fast då kan man ju göra annat... som att städa, läsa en bok eller nåt annat skoj :)

2 kommentarer:

  1. åh har varit sugen på att testa den moussen,härligt o höra att den är lika god som den låter,och på kladdkaka måste de ju bli himmelskt gott

    SvaraRadera