söndag 9 oktober 2011

KHK dammsugare


Häromdagen kladdade jag ihop lite dammsugare, kan väl inte säga att dom ser så där lyxigt snygga ut men snuskigt goda tyckte jag dom blev iafl :) och eftersom jag bara hade röd och svart marsipan hemma så fick det bli så.
Folk började upplysa mig på facebook om att det var ju KHK dammsugare jag gjort dvs KHK färgerna (Karlskronas hockeylag)
Jag är ju då verkligen ingen hockeyfan av något slag så jag hade inte en aning.
Men bara för att det tjatades hejvilt om detta på facebook så har jag nu valt att kalla dom KHK dammsugare :)  Alltid glädjar jag väl något.. hehe

Dammsugare:
5 dl sockerkakssmulor

50 g margarin
3-4 tsk kakao
1 msk arrak
300-400 g marsipan
Karamellfärg i olika färger
100 g mörk block choklad

Gör så här:
Blanda smulorna med margarinet och tillsätt sedan kakao och arrak tills du är nöjd med smaken.

Färga marsipanen i de färger du vill ha till dina dammsugare. Forma arrakssmeten till den storlek du vill ha och klä den efter din fantasi. Olika djur är uppskattade.
Doppa ändarna i chokladen.

Mina ändringar:
Socker kaka med rosvatten
några droppar arrak
en skvätt mörk rom

Super duper gott :) Fast jag väljer nog vanlig socker kaka helst, men just då fanns inget annat :)

1 kommentar: