fredag 7 oktober 2011

Holmsjö Marknad!!!


Då var hösten här, det ser man ute, alla dessa vackra färger.. hösten gör mig deppig... jag OGILLAR starkt vintern.. blä.. jag längtar tills våren.. det enda som är bra med hösten.. det är färgerna :/
Nåja.. är det något vi inte har makt över vi människor så är det ju vädrets makter.

Något som däremot är skoj på hösten, det är höstmarknaden här i byn. Två dagar om året lever byn upp och det är MASSOR med folk här. En marknad är på vårkanten och nästa på hösten.
Dessutom ska Pizzerian här byn köra en pubafton senare på kvällen och det är ju jätteskoj :) Blir ju så  långt mellan dom där pubkvällarna..

Vi här hemma har startat en liten tradition eftersom vi bor så otroligt nära marknadsplatsen...
Jo vi bjuder hem våra vänner, släkt och bekanta på köttsoppa/vilt soppa.
Denna soppan skulle jag även tagit kort på och tävlat hos Kalasgott i hennes månadsutmaning.. men det hanns inte med..

Det som också händer på marknaden är att våran yngsta säljer kakor med sin klass, dvs mamma får baka lite :)
Så i två dagar har jag gjort mocka rutor, muffins, STOR sopp gryta, och massa annat.
Plus att jag rört ihop en tårta också till en kompis som fyllt år och ska firas i morgon.
Så bilder kommer.. bara jag hinner med allt ... på tårtan iafl.. så håll ut ;)

Är det inte konstigt hur mycket arbete här hemma man sparar till dom där lediga dagaran?!!! Nu har jag inte varit ledig så värst ofta och när jag väl har korta dagar är jag helt slut när jag kommer hem och vilan behövs framförallt annat. Jag har ju trots allt en trasig kropp jag behöver ta hand om.
men jag är så oerhört glad i mitt jobb och att kroppen trivs hyffsat bra med det.. jag har äntligen hittat något roligt att göra som fungerar ihop med min kropp :)

Ha en fin och härlig höst helg!

Kram Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar