söndag 20 februari 2011

Svamp



Fick hem mitt paket i fredags och var ju bara tvungen att börja testa grejerna.
Snälla Sana med bloggen made by love skickade SP till mig för rätt länge sedan nu. SP var som en kletig massa som man skulle slänga ner i tex tårtbotten smet och sådant. Spongecake kallas kakorna man har SP i, har jag fått för mig :)
Det finns mycket där ute i vida världen som man inte har kläm på :) Det positiva med sådant är att man blir aldrig riktigt full lärd :)
I vilket fall som helst så så har vi då  Strössel & Annat som så snällt ställer upp för oss hemmabagare och söker upp sådana här saker som inte säljs överallt här i Sverige. Nu har dom fått tag i SP och kan köpa in det så att vi i vår tur kan beställa hem i från dom. Jätte roligt tycker jag då som redan har testat SP  tack vare snälla Sana som skickade hem det till mig :)
Jag testade först ett pulver/mjöl som ska fungera ungefär som SP, resultat ser vi här nedan.



Muffinsen är först ut, den blev oerhört luftig och mjuk, men nu vet jag inte om det är Anslag mjölet/pulvret eller om det är något annat men det blev en grymt hård skorpa, både på tårtbottnen och muffinsen. Så muffinsen fick formen av en svamp :)





Sen hade vi ju denna nya choklad här nedanför. Marabou har kommit ut med en mjölkchoklad med smak av mango. Mjaää var ingen höjdare för min del. men jag slängde ihop en fluff av den istället och den var väl helt okej. Den fick sitta under svamp hatten :)




Grymt fin design på chokladen tyckte jag, men mangon i chokladen var ingen höjdare enligt min smak iafl

Om någon undrar, så är det så här jag gör min fluff. Värmer upp grädde (får ej koka) sen slänger jag ner choklad och rör tills allt smält. Ner med alltihopa i en plastbunke och sen in i kylen över natten :) Bara att vispa ihop dagen efter



2 kommentarer:

  1. Har också gjort fluff på den chokladen, blev gott tcker jag, fast sedan så gillar jag ju chokladen också :-), jag fick ju två grattis genom Marabous adventskalender :-) i julas

    SvaraRadera