fredag 15 oktober 2010

Pumpa bakelse.. "Månadens söta"

Snart är Halloween här och dessa små bakelser har ja haft länge i skallen.. MEN insåg när dom var klara att jag hade glömt hjortron sylten. Skulle haft en klick sådan i åxå. Nåja man kan inte få allt här i världen :)
Körde iväg några till macken/kiosk personalen här i byn, tyckte dom kunde få äta nåt riktigt sött till kaffet idag när det ändå är fredag :)
Vad innehåller då denna söta pumpa?!!!
Jo tårtbotten som jag tog ut bitar ur :)


Delade dom i halva och satte ner en halva i varje form.




Om man lägger till någon extra äggula i lemoncurd så får man mer kola konsistens av den och kan då vara lite trevlig att göra lite annat med :) Skulle dessutom haft hjortron sylt i botten också men detta glömdes bort i morse :/ Nåja den kanske är god ändå utan sylt.




Sen har Marabou Sensation kommit ut med en ny smak och jag kan bara DÖÖÖÖÖ för denna choklad. Den är så himla god Cookie Cream.. snackar vi god? JAJAMEN!!!!!!
Sååå den fick smälta ner och röras ner i tjock härligt vispad grädde :)
Sen dekorerad med marsipan :)



Och eftersom jag nu länge har tänkt vara med i "månadens söta" och det nu är höst tema så får denna bakelse vara med denna månad :)

13 kommentarer:

  1. Wow!! Så fina de är Stina! Du ser ut att ha lyckats riktigt fint med dem =)

    SvaraRadera
  2. Hanna.. TACK! Ja fast det irriterar mig lite att jag glömde sylten *haha* Nej men va sjutton gör väl det... dom var goda ändå :)
    Tack så hemskt mycket för din fina kommentar Hanna!

    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Gud va söta dom var. =) Tror nog att dom är jättegoda utan sylten. =D

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fina de är. Den idén kanske jag lånad om det blir Halloweenfest.

    SvaraRadera
  5. Men stinadom ser ju sååå goda ut!! Vilka vackra bakelser!!!
    Kaffe är ju klart här hos mig, men jag saknar något till?!!! ;O)

    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. MEN vad söta! Jättekul idé =)

    SvaraRadera
  7. Ruligt ide' min vän!!
    de såg riktigt gott ut tycker jag ;d Mums...bakelse som fyllde med de goda krämen, jag vill inte tänka hur många styckna ska jag äta när jag baka de....kram

    SvaraRadera
  8. så himla söta de blev, kul ide, har ju den där nya chokladen från Marabou liggande i köksskåpet, har helt glömt bort det, får genast springa dit och hämta den, måste ju smaka på den :-)

    SvaraRadera
  9. Sana & fluffan.. dom blev goda ialf :)

    SvaraRadera
  10. Wow, vilka fina pumpabakelser :)

    SvaraRadera