lördag 29 maj 2010

Min sprits...

Här kommer då en bild på min sprits som så många har frågat om :) (även om min super duper blixt dyra jätte nya kamera inte tar så bra bilder) :P
Det är en bageri sprits i storlek 8mm .. Denna använder jag mest och oftast när jag gör cupcake. Spritstekniken är på två olika sätt.

1. Håller den rakt ovanifrån och spritsar bara rakt upp.. ibland med lite mer vågor och då håller jag ner den mer, mindre vågor: drar upp den lite fortare.. någon som hänger med?
2. Eller så spritsar jag runt muffins och uppåt som då säkert är det vanligaste sättet :)
Kanske tar lite bilder på sånt sen åxå och komplitterar lite :P
Men nu vet ni gott folk vilken sprits jag använder mig av :)
Nu är mitt Kosta jobb slut, så nu återgår jag till vindrenovering och bakning :)
Lite hus städning just nu men bak senare eller under morgon dagen.
1 juni har jag och pojkarna lite att fira.. så det kommer att bakas en tårta här i dagarna :) Mer om det på tisdag :P

3 kommentarer:

  1. så söt min vän hihi
    nu ska jag hitta vilken köpbutik som sälje den sprits

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Stina!! Vart köpte du den?? Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Sana och Milla..

    Tro det eller ej men jag köpte den på en marknad. I Ronneby :P
    Så kilar ni runt på en stor marknad, håll utkik på stånd som säljer, massa köksprylar som bakplåtspapper och spritspåsar och dylikt ;) tror jag gav 10kr eller något likande för den :)

    SvaraRadera