torsdag 4 september 2014

Nattpatrullens tårta :)


 Efter ett 3 månaders vik i nattpatrullen fick det bli en liten tårta till kollegorna min sista natt. Tårtan består av tjocka chokladbottnar, och kilar ni ner och tittar på resten av bilderna kan ni se hur den ser ut utan sitt frosting täcke. Det är limemousse och hjortronmousse mellan chokladbottnarna. Nog för att jag gillar choklad men tyckte nog att moussen skulle passa bättre med vanliga tårtbottnar. Då blir färgerna visserligen tråkiga i tårtan, men smaken är ju olika :)
Tårtan är täckt med min favorit lönnsirapsfrosting :) plus kokosflingor och ovanpå fick det bli min allra allra första socker orcideé.

När man börjar med en ny blomma är det alltid svårt att få till den så att man är nöjd själv första ggn. Man ser alla felen man gör och sen när man ska måla kan det lätt bli tokigt. Jag blev inte alls nöjd med denna, långt i från faktiskt. Men så hann inte de följande torka ordentligt. Så nu blir det att öva öva öva varje gång lusten faller på :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar