söndag 20 oktober 2013

Linneas doptårta



Igår döptes en av mina bästa vänners barnbarn, hennes första barnbarn dessutom :) Efter många många timmars förberedelser och pill med dekorationerna så blev slutresultatet så här.
Det mest tragiska jag gjort och som jag aldrig tänker göra om. Är att stå vid köksbordet en sen mörk höst kväll under en Ikea maskros lampa och täcka tårtor.... som ni ser blev det buckligt och hemskt och det syntes INTE förrän dagen efter när jag kikade på dem i riktig dagsljus :(
Eftersom tårtan är täckt med marsipan och den då var lite fuktig så hade jag nog sabbat mer om jag hade försökt jämna dem pånytt. Men men... tårtan lär ha varit god och alla var nöjda och glada så då får jag också vara det :) Blev som sagt inte en eller två timmar jag satt med dessa dekorationerna.... det var MÅNGA timmar.. puh... tur att jag haft flera månader på mig och kunnat ta det när lusten fallit på :)

Innehållet då... självklart är det mousser från Strössel & Annat för att de är så jäkla goda, lätta att använda och det bästa av allt. Det går jättebra att frysa ner tårtor med just dessa mousser :)
Denna gången använde jag blåbärsmousse och hallonmousse

Tårtan spacklade jag med Marängsmör

Och Extra vit marsipan fick pryda tårtan och dekorationerna är olika sockerpastan som också är köpta på Strössel & Annat, så även pastafärger och pulver färger :)

Klickar ni på första länken kommer ni direkt in på mousser och den andra länken direkt in på marsipan ;)

Inspiration har jag fått av av min fina vän Lisa med bloggen Sockerrus hennes tårtor och bakelser inspirerar mig till det oändliga, så denna gången fick hon vara med på ett hörn när jag dekorerade min tårta :)
Klicka på länken och kika in hos henne, så otroligt vackra bilder så man nästan ........... ja just det :P


Nu ett litet bildregn på gårdagens doptårta, ha överseende med bucklorna ;)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar