måndag 3 september 2012

Hallonbrownie tårta


Linda Lomelino Hallonbrownie tårta har jag varit sugen på att testa länge. Smakade den inte i går men under tiden jag gjorde den så kände jag att marängsmöret som knappt smakade hallon (krävs mer hallon i smeten, eller essense) skulle kännas för sött och smörigt. Så görs denna igen kommer jag att fylla den med hallonmousse istället för DET vet jag blir gott :) Sen kan man ju ändå täcka den med hallon marängsmör :)
Inuti tårtan ligger det chokladbrownie bottnar som fått hela hallon instoppad i smeten innan den gräddades.

Som med allt annat är ju smaken som baken.... dvs delad ;) vissa kanske älskar den... andra tycker den är okej och en tredje part gillar den inte alls... själv vet jag inte ännu var jag ska ställa mig. För än blir det ingen smakprovning.. ;)

2 kommentarer:

  1. den blev jättefin,synd att de inte blev så mycket smak som du hade hoppats på

    SvaraRadera
  2. Mums! Ser väldigt god och läcker ut. Har också boken men har ännu inte provat någon tårta ur den...

    SvaraRadera